Hoe zorg ik voor succesvolle e-mailcampagnes?

Vijf tips voor e-mail campagnes

E-mail campagnes kunnen intimiderend en ongepast overkomen. Je besteedt veel tijd in de hoop dat de ontvanger geïnteresseerd is en meer wil weten over je product of dienst. Het harde werk dat hier in zit wordt echter beloond. E-mailmarketing is namelijk een effectieve manier om nieuwe klanten te bereiken. Uit onderzoek blijkt dat mensen minstens drie uur per dag besteden aan het checken van werkmail. Dit betekent dat er een behoorlijke kans is op een respons. Voordat je succes kunt verwachten moet je een sterke e-mail campagne bouwen. Lees snel verder voor vijf tips voor het creëren van een e-mail campagne.

 

1. Maak van de onderwerpsregel je eerste prioriteit

Je onderwerpsregel is de eerste indruk. Aangezien je een virtueel bericht verstuurt, moet je ervoor zorgen dat elk woord telt. Zorg voor een sterke onderwerpsregel. Zonder onderwerpsregel breng je het openingspercentage in gevaar en stuur je je e-mails rechtstreeks naar de spamfolder.

Een sterke onderwerpsregel heeft de kracht om mensen aan het klikken te krijgen en wekt interesse op. Hoe ziet een sterke onderwerpsregel eruit? Hij is kort en bondig, maar beschrijft toch het doel. Hoe korter hoe beter, vooral omdat de meeste lezers hun e-mail zullen openen vanaf hun telefoon. Neem als indicatie niet meer dan 9 woorden en 60 tekens. Zie je onderwerpsregel als het aas en de lezers als de vis. Zorg ervoor dat je pakkend bent en recht op het doel afgaat om beet te krijgen.

 

2. Maak het persoonlijk

Onderzoek toont aan dat personalisatie in contactmomenten zowel voor het bedrijf als de klant veel voordelen oplevert. Het zorgt voor een positieve klantervaring en wekt vertrouwen op. Dit leidt tot succesvolle campagnes en meer inkomsten voor het bedrijf. Het is belangrijk om wel subtiel te zijn met je personalisatie wanneer je een e-mail campagne uitrolt. Interesse tonen in het dagelijks leven van je doelgroep maakt al een groot verschil.

 

3. Perfectioneer je call to action

Naast de onderwerpsregel van je e-mail is de call to action het op een na belangrijkste onderdeel van je e-mailcampagnes. De perfecte call to action omschrijft duidelijk en kort hetgeen wat je wilt dat je doelgroep moet gaan doen. Dit op een manier dat het de doelgroep een minimale inspanning kost. 

 

4. Wees niet bang om op te volgen

Een follow-up na je e-mail is net zo belangrijk als een follow-up bij een warm contact. Dit laat je doelgroep zien dat jij hun bovenaan in je gedachten hebt. En dit laat je doelgroep geloven dat ze veel baat hebben bij jouw producten of diensten. Opvolgen, opvolgen, opvolgen. Hieronder staat een voorbeeld hoe je dit kan inregelen:

 

 

5. Hou het kort en krachtig

Korte e-mails worden volledig gelezen en ontvangen eerder een reactie. Met een korte en duidelijke e-mail laat je zien dat je de tijd van je lezers wilt benutten en dat je ze niet meteen met een heel boekwerk wilt opzadelen. Kies voor kwaliteit boven kwantiteit en toon respect voor de tijd van je ontvanger.

Succes!

Wil je aan de hand van deze vijf tips starten met e-mailen maar weet je niet waar te beginnen? Neem contact met ons op om meer te weten te komen over hoe wij je kunnen helpen in dit proces!

 

Gerelateerd
Hoe kom je voorbij de gatekeeper?

Zes manieren om langs de gatekeeper te komen In de sales worden receptionisten, assistenten en telefonisten vaak ‘gatekeepers’, genoemd en Lees meer..

Het belang van een sterk sales development team

Sales development is een belangrijke nieuwe afdeling binnen veel organisaties Sales development teams zijn teams die tussen de marketing- en Lees meer..

Voorbereiding op je salesgesprek

Vier handvatten om je voor te bereiden op een salesgesprek Je loopt door de stad en bestelt een broodje. De Lees meer..

Het nut van sales assesments

Het moment waarop je een sales assesment moet inzetten Herken je dat? Je hebt iemand op gesprek gehad en wilt Lees meer..