Sales development strategie

De sales development fase. Deze omschrijven wij van lead tot Marketing Qualified Lead (MQL) tot Sales Qualified Lead (SQL) tot uiteindelijk een prospect. Vaak werken tijdens deze fase meerdere afdelingen samen. De marketing afdeling converteert een lead tot een MQL. Hier stopt het vaak. Hoe komt dit? Bij deze MQL’s mist voor sales vaak net wat info om actie op te ondernemen. Doordat het hier stopt valt het hele leadopvolging proces stil. Om continuïteit te kunnen waarborgen wil je dit natuurlijk voorkomen.

 

 

Don’t call it a dream, call it a plan

De oplossing? Een sales development strategie. Wanneer er een complete strategie is over hoe je aan de leads komt en afspraken maakt over de opvolging ontstaat er meer structuur en vergroot je de kansen op succes. Groei is een mindset. Succes is een formule. Het is namelijk vanzelfsprekend dat je met een krachtige, uitgekiende strategie leads beter opvolgt en uiteindelijk meer resultaat boekt.

Wij bieden je een helpende hand

Marketing en salesmanagers schakelen ons in om samen te werken aan het sales development proces. Wanneer de leads gekwalificeerd zijn tot MQL is het namelijk van groot belang om een passende strategie te bedenken. Vaak stopt het hier namelijk. Marketing heeft voor haar gevoel haar taak gedaan. Sales ziet dat anders en ziet geen noodzaak in het opvolgen. De oplossing? Een goede sales development strategie om van een MQL een SQL te maken. Hoe gaan we deze MQL benaderen en hoe vergroten we de kans om deze leads te converteren tot SQL’s? Dit zijn vragen die uitgewerkt worden in de sales development strategie.

Plan gratis een adviesgesprek in

Wij denken mee met jouw sales development strategie.