Prospecting strategie
Het vinden van de goede prospects gebeurt vaak tussendoor alle andere werkzaamheden. Daarnaast wordt er vaak maar één manier gebruikt om nieuwe prospects te vinden. Doordat prospecting een taak is die tussendoor uitgevoerd wordt én maar op één manier, kunnen de resultaten enorm tegenvallen. Hierdoor zal prospecting vaker uit de agenda’s verdwijnen en wanneer het helemaal niet meer gebeurd loopt de sales pijplijn langzaam leeg. Wanneer je hier achter komt is het kwaad vaak al geschiet en heeft het weer tijd en veel focus op prospecting nodig om de pijplijn weer te vullen. Dit is een vicieuze cirkel die zich keer op keer afspeelt. Deze nieuwe prospects moeten de salescyclus weer helemaal doorlopen en zorgt vaak niet meteen voor omzet. Hierdoor kunnen er gaten komen in de forecast. Iets wat je ten alle tijden wilt vermijden.

Aandacht laat alles groeien
Een sterk doordachte prospecting strategie geeft houvast voor jouw new business.
- Wanneer prospecting structureel in de agenda opgenomen wordt zit de pijplijn altijd vol.
- Doordat sales zich iedere week bezig houdt met het vinden van nieuwe prospects blijven er nieuwe kansen ontstaan.
- Tijdens de periode dat deze kansen opgevolgd worden blijft de focus op prospecting bestaan.
Ontwikkel met ons jouw prospecting strategie
Door het uitdenken van een slimme prospecting strategie blijft de sales pijplijn altijd goed gevuld en hoeft niemand zich zorgen te maken om gaten in de forecast. Pointly gaat jou helpen om hierbij een strategie uit te denken die voor jouw organisatie werkt. Hier beschrijven wij hoeveel tijd er nodig is voor het effectief uitvoeren van prospecting en hoe je dit het best kan uitvoeren. Daarnaast gaan wij uitzoeken waar jouw beste prospects zitten en hoe deze eventueel al benaderd kunnen worden. Daarbij kijken wij naar welke tools het best bij jou aansluiten om jouw doelstellingen te halen.
Plan vrijblijvend een adviesgesprek in
Neem nu contact met ons op over jouw prospecting strategie.