Sales playbook

Wat moeten we bereiken met ons sales development team? Wie is waar verantwoordelijk voor en wanneer? Welke taken moet sales oppakken en hoe kunnen ze dit het beste doen? Welke bezwaren horen we vaak en hoe kunnen we die counteren? Hoe stuur je een goed connectieverzoek via LinkedIn?

Wanneer je het complete plaatje inzichtelijk wilt.

Sales playbook

Dit zijn nog maar enkele vragen die gesteld kunnen worden vanuit de organisatie aan de sales afdeling of door de sales afdeling zelf. Er is geen vaste structuur en ook geen duidelijk plan in de opvolging.

Het werkt het beste wanneer er een naslagwerk is. Één duidelijk boek met daarin een complete handleiding. Wanneer is sales verantwoordelijk en hoe moeten ze dit opvolgen? Het kost behoorlijk wat tijd om dit vast te leggen. Echter is het cruciaal dat dit voor iedereen terug te vinden is. Het zorgt ervoor dat alle neuzen dezelfde kant op staan. Iedereen weet wanneer ze wat moeten opvolgen en hoe ze dit het beste kunnen doen.

Aan het einde van het proces wordt er door Pointly een sales playbook opgeleverd. In dit dynamische bestand komt alles te staan. Van de ideale klanten tot de strategie en van de strategie tot de uitvoering. Dit sales playbook helpt om het proces van een Marketing Qualified Lead tot een afspraak beter in kaart te brengen. Uiteraard is dit playbook een goede tool om als naslagwerk te gebruiken voor vervolgcampagnes.

Zelf aan de slag?

Download het sales playbook via onderstaande button.