Klantcase: Royal HaskoningDHV

Royal HaskoningDHV is een internationaal, niet beursgenoteerd advies- en ingenieursbureau. Royal HaskoningDHV is in 2012 ontstaan door een fusie van de ingenieursbureaus Royal Haskoning en DHV. In 1980 heeft RHDHV de Queen’s Award for Enterprise – International trade gewonnen. Een onderscheiding overhandigd door Queen Elizabeth II.

RHDHV kiest voor Social Selling als één van de manieren om outbound sales te doen. Dit in samenwerking met Pointly.

Pointly stond hier voor de uitdaging om de business developers van RHDHV in contact te brengen met hun prospects. Het doel was het realiseren van zoveel mogelijk afspraakmogelijkheden voor de business developers. Dit met focus op het creëren van een vrijblijvende connectie op LinkedIn. In eerste instantie is Pointly gestart om hen netwerk verder uit te breiden. Het uiteindelijke doel van deze contacten was het inplannen van een afspraak.

 

 

 

Pointly helpt ons bij het uitvoeren van ons Social Selling traject. Het automatiseren van onze dagelijkse werkzaamheden zorgt voor een groeiboost bij alle business developers binnen RHDHV.

Serge Dufrasnes, Lead Social Selling bij RHDHV

 

Door de inzet van sales automation op social selling vlak heeft Pointly de business developers van RHDHV veelvuldig in contact laten komen met hun prospects. Om dit succes verder uit te bouwen zijn er berichten uitgedacht. Met consistent A/B testen op de uitgestuurde berichten zijn het acceptatie ratio en response ratio geoptimaliseerd.

 

 

Social Selling is een lang traject en heeft in het eerste halfjaar meer dan 2500 prospects van RHDHV benaderd. Met de vrijblijvende benadering is een acceptatieratio van 35% behaald. Dit heeft er voor gezorgd dat de business developers bijna 800 nieuwe connecties hebben op gedaan in de voor hem relevante doelgroep. Van deze doelgroep hebben 237 personen interactie opgezocht met een van de business developers.