Klantcase: Qventi

Qventi is een jong en verassend airconditioning merk. Zij werken samen met installatiepartners om hen te voorzien van een goed advies
en een passend assortiment. Hierdoor spelen zij in op de constant veranderende consumentenwensen.
Pieter, commercieel directeur en co-owner van Qventi, was op zoek naar een efficiënte en effectieve manier om afspraken te realiseren. Vanwege aanhoudende drukte kon Pieter zelf lastig tijd vrij maken om afspraken voor new business. Pointly stond hier voor een uitdaging waarbij zij Qventi dolgraag kon helpen. Hoe kunnen we Pieter bij zoveel mogelijk, juiste prospects, aan tafel krijgen? Het doel was om zoveel mogelijk concrete afspraken voor Qventi te realiseren. Voordat Pointly met de acquisitiefase kon starten werd er een strategische sessie georganiseerd. In deze sessie werd het ideale klantprofiel bepaald, de propositie van Qventi aangescherpt, een power statement geschreven en de acquisitiescripts gemaakt.

 

 

Aan de hand van een strakke propositie, de juiste prospects en een goede sales cadans is Pointly voor ons aan de slag gegaan met koude acquisitie. Hierdoor heeft Pointly voor ons afspraken kunnen realiseren bij onze prospects.

Pieter Snep, CEO bij Qventi

 

Nadat de sales cadans, met daarin de touchpoints, uitgetekend was kon Pointly aan de slag gaan met de acquisitie fase. Hierbij werd in samenwerking met Qventi de prospectlijst opgezet. De cadans bestond uit touchpoints van mails en telefonische opvolging. Door deze inzet heeft Pointly verschillende afspraken kunnen realiseren voor Qventi. Deze afspraken werden direct bij Pieter in zijn agenda gepland.

 

 

In een maand tijd heeft Pointly 50 prospects door de sales cadans gehaald. In deze cadans zaten er per prospect zes touchpoints. Met 12 van deze prospects is direct een afspraak ingepland. Er waren nog 8 geïnteresseerden die op een later moment door Qventi zelf opgevolgd kunnen worden voor een afspraak.