Ideale klantprofiel

Wie is nu jouw ideale klant? Het is enorm belangrijk om te weten uit alle klanten die je helpt, bij welke je nu het meeste punten scoort. Door aan de hand van het ideale klantprofiel aan de slag te gaan wordt het inzichtelijker welke klanten het best bij jou passen, maar ook welke klanten er minder bij jouw organisatie passen.

 

Wie zijn je beste klanten?

Vaak is het lastig om uit de leads te halen wie goed bij jouw bedrijf past. Doordat het niet helder is wie de droomklanten zijn, wordt er tijd besteed aan de verkeerde zaken. Er worden leads en prospects opgevolgd waarbij het slagingspercentage heel laag is. Doordat er minder gescoord wordt is de motivatie vanuit sales steeds minder aanwezig om de leads vanuit marketing verder op te volgen. Deze worden als minder waardevol gezien. Hierdoor worden de marketinguitingen minder effectief, er wordt namelijk minder gehaald uit de binnenkomende leads.

 

Het ideale klantprofiel helpt hierbij. Er kan namelijk focus aangebracht worden in de leads. De focus kan gebruikt worden om meer klanten te benaderen waarbij het scoringspercentage hoger is. Het ideale klantprofiel kan ook weergeven welke klanten juist het minst rendabel zijn en misschien in de toekomst beter vermeden kunnen worden. Hiermee kunnen ook de leads verder geoptimaliseerd worden. Doordat het scoringspercentage hoger is stijgt de motivatie, sales weet bijna zeker dat als ze deze klant benaderen dat ze kunnen scoren. Het blijft het fijnst werken wanneer de voorzet zo goed is dat je hem alleen nog maar hoeft in te koppen.

Wie is nu jouw ideale klant? Het is enorm belangrijk om te weten uit alle klanten die je helpt, bij welke je nu het meeste punten scoort. Door aan de hand van het ideale klantprofiel aan de slag te gaan wordt het inzichtelijker welke klanten het best bij jou passen, maar ook welke klanten er minder bij jouw organisatie passen.

 

Wie zijn je beste klanten?

Vaak is het lastig om uit de leads te halen wie goed bij jouw bedrijf past. Doordat het niet helder is wie de droomklanten zijn, wordt er tijd besteed aan de verkeerde zaken. Er worden leads en prospects opgevolgd waarbij het slagingspercentage heel laag is. Doordat er minder gescoord wordt is de motivatie vanuit sales steeds minder aanwezig om de leads vanuit marketing verder op te volgen. Deze worden als minder waardevol gezien. Hierdoor worden de marketinguitingen minder effectief, er wordt namelijk minder gehaald uit de binnenkomende leads.

 

Het ideale klantprofiel helpt hierbij. Er kan namelijk focus aangebracht worden in de leads. De focus kan gebruikt worden om meer klanten te benaderen waarbij het scoringspercentage hoger is. Het ideale klantprofiel kan ook weergeven welke klanten juist het minst rendabel zijn en misschien in de toekomst beter vermeden kunnen worden. Hiermee kunnen ook de leads verder geoptimaliseerd worden. Doordat het scoringspercentage hoger is stijgt de motivatie, sales weet bijna zeker dat als ze deze klant benaderen dat ze kunnen scoren. Het blijft het fijnst werken wanneer de voorzet zo goed is dat je hem alleen nog maar hoeft in te koppen.

Door samen met Pointly het ideale klantprofiel op te stellen komt er een duidelijke richting. Dit gaat niet alleen de sales afdeling helpen maar ook de marketing afdeling. Doordat marketing gerichtere campagnes kan draaien worden de leads beter. Hierdoor is sales eenvoudiger in staat om deze leads binnen te tikken. Nu kunnen we echt punten gaan scoren. Dit zorgt voor meer synergie tussen beide afdelingen. Deze synergie zorgt niet alleen voor een betere sfeer, maar ook nog eens voor goede resultaten. Wees eerlijk, wie wilt dat nou niet?

Plan vrijblijvend een adviesgesprek

Neem nu contact met ons op via onderstaande button.