Onderzoek

Het uitvoeren van een onderzoek is de eerste stap die gezet kan worden om de leads van jouw organisatie verder te nurturen. In de onderzoeksfase wordt er gekeken naar de bestaande leads, maar ook naar wat er mogelijk is in de markt. Tijdens deze eerste stap kijken we naar het volgende:

  • Het ideale klantprofiel
  • Het maken van discovery calls
  • De huidige leads worden beter in kaart gebracht via digital prospecting
  • Lead data wordt ingekocht
  • Visitor intelligence wordt op de website geïmplementeerd

Bestaat de perfecte lead?

Wanneer de leads vanuit marketing binnenstromen, wordt het eigenlijk steeds lastiger om de naald in deze hooiberg van leads te vinden. Tussen deze leads ben je op zoek naar de leads met de meeste potentie. Maar, wie of wat zijn die leads met de meeste potentie? Aan welke eigenschappen moeten ze voldoen? Daarnaast is het vaak met de beschikbare informatie ook nog eens lastig om in te zien welke leads deze eigenschappen hebben. Het kan ook zomaar zo zijn dat er bij de salesafdeling tijd of kennis ontbreekt om deze leads verder te kwalificeren. Hierdoor worden de leads vanuit marketing minder waard voor de salesafdeling, wordt er vanuit marketing minder moeite gedaan om deze leadgeneratie te optimaliseren én komt het proces tot stilstand. Een situatie die niemand wilt.

Droomsituatie

Het liefst wil je er naartoe om zoveel mogelijk kwalitatieve leads met een hoge potentie binnen te halen. Wie zijn de perfecte leads, waar moeten ze aan voldoen en welke eigenschappen moeten we inzichtelijk krijgen? Als dit vooraf inzichtelijk is, kan marketing haar tools bijstellen om deze leads te gaan bereiken. Hierdoor worden de leads meer waard voor de salesafdeling en zijn zij aan zet om deze leads nog verder te kwalificeren. Dit kan door het uitvoeren van qualification calls waarin snel duidelijk wordt of er een match is tussen jouw organisatie en de lead. Hierdoor weet de salesafdeling sneller wanneer een lead goed bij jou past én hoe ze deze lead moeten scoren. Wanneer dit de situatie is, krijg je kwalitatief betere leads binnen, heb je minder moeite om deze leads met de meeste potentie te herkennen én zullen de marketing en salesafdeling elkaar meer gaan waarderen.

Hoe gaan we dit samen doen?

Dat leggen we je hier uit. Samen met Pointly gaan we op onderzoek uit. Door middel van het uitvoeren van onderzoek worden veel van de hierboven beschreven problemen tastbaarder. Hierdoor wordt sneller inzichtelijk wat de kern van het probleem is en kunnen we deze met jouw organisatie gaan oplossen. Aan de hand van een onderzoek over het ideale klantprofiel, wordt snel inzichtelijk aan welke eigenschappen de lead moet voldoen. Heeft de salesafdeling geen tijd of weten ze niet goed hoe de leads opgevolgd moeten worden? Pointly biedt hierbij de oplossing door de salesafdeling te trainen aan de hand van workshops, of zelfs het leadkwalificatieproces gedeeltelijk uit handen nemen. Wanneer je echter te weinig leads hebt, kan Pointly helpen met het vergaren van extra leads, of het implementeren van visitor intelligence tools.

Dit zorgt ervoor dat Pointly jou helpt te scoren bij de leads met de hoogste potentie. Dit doen wij door het inzichtelijk maken van jouw ideale klantprofiel. Hierdoor wordt meteen duidelijk welke leads de meeste potentie hebben. Pointly helpt ook bij het aanleveren van leads, ondersteunt jou in de kwalificatie van de leads én helpt met het vergaren van meer informatie over deze leads. Hierdoor krijgt de salesafdeling leads waarvan de eigenschappen matchen met jouw ideale klantprofiel. Dit zorgt ervoor dat er meer gekwalificeerde leads bij de salesafdeling terecht komen, waardoor zij makkelijker kunnen scoren!

Door het uitvoeren van onderzoek kunnen de volgende punten door Pointly in ieder geval gescoord worden:

Voordelen van onderzoek

  • Sneller inzichtelijk welke leads de hoogste prioriteit verdienen
  • Meer informatie beschikbaar over de beschikbare leads
  • Een betere samenwerking tussen marketing en sales
  • Nieuwe leads via de visitor intelligence tools
  • De mogelijkheid om extra leads te verkrijgen aan de hand van een vooraf geselecteerd profiel.


Lees hieronder meer over de verschillende diensten die Pointly aanbiedt.

Plan vrijblijvend een adviesgesprek

Meer weten over het onderzoeken van je potentiele klant?