Marketing automation

Zelfstandig leads genereren brengt hoge kosten met zich mee en resulteert in een lage conversieratio. In de snel groeiende online wereld wordt het steeds moeilijker om potentiële klanten te bereiken. Om relevant en effectief te blijven, moeten uitingen via meerdere kanalen worden geautomatiseerd. Marketing Automation is een systeem van digitale touchpoints die een lead door het aankoopproces leiden zonder de lead te irriteren met overmatige frequentie en irrelevante inhoud. Marketing automation begint met de lead nurturing-reis. Het creëren van waardevolle en effectieve relaties met potentiële klanten is vereist. De lead wordt vervolgens via online kanalen opgewarmd met relevante content. Het is een effectieve gepersonaliseerde één-op-één communicatie met als doel een hogere leadgeneratie op basis van interesse en gedrag.

De voordelen van een goede marketing automation strategie

  • Perfect voor B2B leadgeneratie
  • Hogere kwaliteit en efficiëntere leads
  • Eenvoudig segmenteren op basis van expliciet en impliciet gedrag
  • Versterk lead scoring, nurturing en daarna het verkoopproces
  • Gepersonaliseerde campagnes met hogere open-rates en click-through-rates

Hoe pak je marketing automation aan?

We onderzoeken uw doelgroep en definiëren deze op basis van verschillende criteria. Hoe gaat de doelgroep om met aankoopbeslissing? Wat zijn de online activiteiten en in welke context heeft de doelgroep verduidelijking nodig? Daarna kijken we welke content relevant is tijdens het aankoopproces en welke content er geschreven moet worden. Denk aan benchmarks, blogs, cases, eBooks, vervolginformatie, handleidingen, infographics, webinars, whitepapers, enzovoort. Wanneer is vastgesteld welke inhoud relevant is, wordt de score voor de leadkwalificatie verhoogd. Welke acties moet een lead ondernemen voordat hij als prospect wordt beschouwd? Daarna moet de lead worden getest en geoptimaliseerd.

Marketing automation, complex? Wij helpen je!

Marketing automation wordt ook wel omschreven als complex. Wij helpen je graag verder bij het inrichten en beheren van je marketing automation strategie. Door het stap voor stap aan te pakken en vervolgens het proces te analyseren en te optimaliseren zorgen we ervoor dat je geen achterblijvende cijfers hebt. Vraag een gratis demo aan en wij laten zien hoe het in de praktijk werkt. Plan vrijblijvend een afspraak in om meer te weten te komen.