Klantcase: Kwalitaria

Kwalitaria is een cafetaria die zich richt op écht lekker eten. Kwalitaria staat al 30 jaar bekend door hun kwaliteit en duurzaamheid. Inmiddels is de keten uitgegroeid tot de meest vooruitstrevende cafetariaformule van Nederland. Dit met momenteel meer dan 130 vestigingen. Ricardo Stroes, coördinator recruitment, vastgoed & sales, was op zoek naar een efficiënte en effectieve manier om afspraken te realiseren. Dit met als doel franchise ondernemers te werven voor één van de Kwalitaria vestigingen. Vanwege de schaarste op de arbeidsmarkt kon Ricardo zelf lastiger afspraken inplannen. Pointly stond hier voor een uitdaging waarbij zij Kwalitaria dolgraag kon helpen. Hoe kunnen we Ricardo bij zoveel mogelijk potentiële franchise ondernemers aan tafel zetten? Het doel was om zoveel mogelijk concrete afspraken voor Kwalitaria te realiseren. Om voor Kwalitaria aan de slag te gaan moest er eerst inzichtelijk worden gemaakt voor welke locaties er de meeste behoefte bestond. Aan de hand van deze locaties zijn interessante profielen gezocht op basis van hun ervaring.

 

Pointly heeft mij in contact gebracht met potentiële kandidaten. Met het realiseren van belafspraken is mijn new business proces enorm versneld.

Ricardo Stroes, coördinator recruitment, vastgoed en sales bij Kwalitaria

 

Door de inzet van sales automation op social selling vlak heeft Pointly Ricardo veelvuldig in contact laten komen met zijn prospects. Om dit succes verder uit te bouwen zijn er berichten uitgedacht. Met A/B testen op de uitgestuurde berichten zijn het acceptatie ratio en response ratio geoptimaliseerd.

 

 

In vier maanden tijd hebben we meer dan 1900 prospects van Kwalitaria via Ricardo een connectieverzoek verstuurd. Dit met een acceptatieratio van 32%. Dit heeft er voor gezorgd dat Ricardo 600 nieuwe connecties heeft op gedaan in de voor hem relevante doelgroep. Dit heeft geresulteerd in tientallen belafspraken.
Daarbij kunnen de nieuwe connecties altijd opnieuw benaderd worden voor een toekomstige franchise kans.