Klantcase: European Football Development Network

EFDN, beter bekend als ‘The European Football for Development Network‘, zet zich in voor maatschappelijke doeleinden binnen Europese voetbalclubs.
EFDN is altijd op zoek naar mogelijkheden om meer clubs aan te sluiten bij hun netwerk.
Zij weten precies met wie zij rond de tafel willen en waren op zoek naar een manier om efficiënter en effectiever in contact te komen met nieuwe clubs en hier afspraken mee te maken. Platgeslagen gezegd; ‘Door zelf minder tijd kwijt te zijn meer afspraken maken’. Pointly stond hier voor een mooie uitdaging om Hubert Rovers, Founder en CEO van EFDN, in contact te brengen met deze clubs door heel Europa. Het doel was het realiseren van zoveel mogelijk afspraakmogelijkheden voor Hubert. In eerste instantie is Pointly gestart om Hubert’s netwerk verder uit te breiden. Dit door contact te leggen met voetbalclubs die nog geen lid van EFDN waren. Met als ultiem doel om bij deze clubs lidmaatschappen af te sluiten.

 

 

 

Pointly heeft voor mij nieuwe connecties gerealiseerd bij de juiste doelgroep. Hierdoor heb ik afspraken kunnen maken zonder hier zelf veel tijd en energie in te moeten steken.

Hubert Rovers, CEO bij European
Football for Development Network

 

Door de inzet van sales automation op social selling vlak heeft Pointly Hubert veelvuldig in contact laten komen met zijn prospects. Om dit succes verder uit te bouwen zijn er berichten uitgedacht. Met A/B testen op de uitgestuurde berichten zijn het acceptatie ratio en response ratio geoptimaliseerd.

 

 

In twee maanden tijd hebben we meer dan 1500 prospects van Hubert bezocht. Van deze 1500 prospects hebben we 930 prospects via Hubert een connectieverzoek verstuurd. Hier zagen we een acceptatieratio van 40%. Dit heeft er voor gezorgd dat Hubert 400 nieuwe connecties heeft op gedaan in de voor hem relevante doelgroep. Dit heeft in slechts enkele maanden tijd tot tientallen afspraak geleid.
Daarbij kunnen de nieuwe connecties altijd opnieuw benaderd worden.