Sales Workshops

Om jou verder te helpen met jouw duurzame groei zijn er verschillende workshops beschikbaar. Wij geloven in de 70-20-10 methodiek. Waarin 70% staat voor leren op de werkvloer, 20% plaatsvindt in samenwerking met collega’s en 10% van de tijd besteedt wordt aan theorie.

Razendsnelle ontwikkelingen.

Met alle nieuwe ontwikkelingen op het gebied van marketing wordt er ook steeds meer van de sales afdeling verwacht. Deze verwachting komt vanuit zowel de marketing afdeling als vanuit leads of prospects zelf. Marketing levert leads en prospects aan via verschillende kanalen. Het is hierbij van groot belang dat sales goed weet hoe ze dit moeten opvolgen, welke tools er zijn en hoe deze tools ingezet kunnen en moeten worden. Waar vroeger gebruik gemaakt werd van de telefoon is er steeds meer digitaal te vinden. Hierdoor wordt het steeds lastiger om goed in te schatten wat er nu precies moet gebeuren. Deze ontwikkelingen gaan zo snel, dat er naast het uitvoeren van de dagelijkse werkzaamheden geen tijd is om uit te zoeken hoe deze tools werken en bij te blijven. Hierdoor ontbreekt er kennis en worden leads of prospects minder goed opgevolgd. Dit punt zorgt uiteindelijk voor mindere resultaten.

Hoe de sales afdeling moet draaien.

Op volle toeren!

Het liefst zie je de sales afdeling op volle toeren draaien. Ze weten wat er verwacht wordt en weten welke tools hen hierbij het best ondersteunen. Daarnaast weten ze precies hoe ze deze tools moeten gebruiken. Doordat zij de tools steeds slimmer inzetten stijgt de effectiviteit van de afdeling. Dit zal bij sommige prospects tot kansen leiden die er eerst niet waren. Daarnaast ben je nooit te oud om te leren, zeker niet in deze snel veranderende omgeving. Om bij te blijven is het belangrijk dat er tijdens workshops kennisdeling plaatsvindt. Aan de hand van workshops wordt de sales afdeling meteen aan het werk gezet. Hierdoor kunnen zij oefenen met de tools en deze sneller toepassen in het werkveld.

Hoe gaat dit werken?

Oefenen, oefenen en nog eens oefenen. Dit is hoe je het voor elkaar krijgt om de sales afdeling mee te krijgen om deze tools te gaan gebruiken. Hoe je dit het beste kan doen? Samen met Pointly natuurlijk. Wij hebben verschillende workshops opgezet die jou verder kunnen helpen. Tijdens onze workshops zal er niet alleen training gegeven worden. Naast een stuk theorie zal het grootste gedeelte draaien om de input vanuit de sales afdeling zelf. Door deze interactieve manier van leren wordt meteen ervaren hoe het in de praktijk werkt. Wij hebben verschillende workshops waarmee we samen punt voor punt tot een volgende stap kunnen komen. Wil je meer weten over onze workshops, neem dan nu contact met ons op!

  • Learning by doing, hierdoor wordt meteen praktijkervaring opgedaan. 
  • Efficienter sales team. 
  • Verschillende trainingen gericht op sales

Workshops

Hieronder staan de workshops waarmee wij jou beter willen maken. Voor vragen over de workshops kun je beste direct contact met ons opnemen.

  • Account based marketing
  • Digital sales development
  • Digital prospecting
  • Social selling
  • Linkedin basics
  • Sales pitch
  • Lead opvolging
  • Omgaan met bezwaren

Plan vrijblijvend een adviesgesprek

Neem nu contact met ons op over onze workshops.